Gepofte aardappel met room-bieslook vulling

Met aardappels kun je eindeloos variëren. Op mijn blog vind je al diverse lekkere recepten en vandaag komt daar de gepofte aardappel bij.
Het poffen van een aardappel kan op verschillende manieren; in de oven, op de BBQ én in de magnetron. Ik heb dit keer voor de laatste variant gekozen, omdat het nu eenmaal lekker snel gaat. Daarnaast vind ik het jammer om mijn oven lang aan te zetten voor 2 aardappels. In de oven poffen doe ik alleen als er tóch nog een ander gerecht instaat... Zuinig met energie!



Ingrediënten:
2 grote kruimige aardappels
50 gram zure room
1 el gesnipperde verse bieslook
versgemalen peper
klein beetje olijfolie

Bereiding:
Was de aardappels goed en snij eventuele lelijke plekjes eraf.  Dep hem weer droog en prik met een scherp mesje rondom ongeveer 20 gaatjes in de aardappels.
Schenk een paar druppels olijfolie in een kleine ovenschaal en leg de aardappels hierop. Zet ze 5 minuten op vol vermogen in de magnetron. Draai de aardappels om en herhaal dit. Haal de schaal nu uit de magnetron en vouw er een stukje aluminiumfolie overheen. Laat nog 10 minuten staan om na te garen.

Meng ondertussen de room, bieslook en peper. Snijd de aardappels kruislings in druk ze een beetje open. Verdeel het mengsel. Eet smakelijk!

NB: Pas eventueel de garingstijd aan aan het vermogen van de magnetron en de grootte van de aardappels.

1 opmerking:

  1. Lekker Martine.
    Wij eten ook veel gepofte piepertjes.
    Het is zo makkelijk en vlug (en lekker)
    Op mijn bloggie staan verschillende vullingen ervoor.
    Deze van jou is ook lekker fris
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen